1

Trasy rowerowe: Tarnów i okolice. Tam sobie pojeździsz!

Region (fachowo: Ziemia Tarnowska ;)) naprawdę ma się, czym pochwalić. Dzięki pracy lokalnych entuzjastów i oddziału PTTK powstała rozbudowana siatka szlaków. Łączna długość wytyczonych i oznakowanych tras wynosi ponad 600 kilometrów.

Różnorodność na dwóch kółkach.

Atutem jest różnorodność szlaków, większość znajdzie dla siebie coś interesującego. Są trasy płaskie i z podjazdami (czasem całkiem sporymi), z widokami (polecam te na dolinę Dunajca) i prowadzące przez las. Ponad stu-kilometrowa wyprawa nie będzie problemem, podobnie jak krótka wycieczka z rodziną.

Zachód słońca nad Doliną Dunajca.

Zachód słońca nad Doliną Dunajca.

Przewodnik jest praktycznie niezbędny.

Ciekawie wytyczone trasy są w większości dobrze oznakowane i nawigacja nie nastręcza problemów. Niestety, są miejsca, w których można się pogubić – duży w tym udział ma niestety dewastowanie oznaczeń. Polecam nabyć przewodnik pt. „Ziemia Tarnowska Przewodnik Rowerowy”. Można polegać na tej pozycji, napisana została przez osoby odpowiedzialne za wytyczanie szlaków (Stanisław i Witold Tomaszek). Będzie to duże ułatwienie (czasami niestety konieczność) przy planowaniu wycieczek.

Dla kogo?

Dojazd pociągiem z Krakowa lub Rzeszowa zajmuje niewiele ponad godzinę, więc nic nie stoi na przeszkodzie, aby rowerzyści z innych okolic Małopolski i Podkarpacia skorzystali z tego, co oferuje region Tarnowski. Ewentualny nocleg nie będzie wielkim problemem – w przewodniku znajdziemy podstawowe informacje (głównie agroturystyka).

Na koniec trochę ponarzekam.

Poza przewodnikiem kompletnie brak rzetelnego źródła informacji o trasach. Brakuje dużych tablic informujących o przebiegu – mogłyby się pojawić w punktach węzłowych (obecnie są w nielicznych). Nie ma mowy o tablicach przy starcie szlaków. Nie istnieje również żadna strona internetowa z mapą tras. A szkoda, bo mogłaby być doskonałą promocją słabo znanego regionu.

Ziemia Tarnowska Przewodnik Rowerowy

Ziemia Tarnowska Przewodnik Rowerowy - mój egzemplarz jak widać trochę już wysłużony.

Informacje praktyczne:

Na chwilę obecną przewodnik do kupienia niestety tylko w lokalnych tarnowskich księgarniach, można również spróbować w oddziale PTTK: Tarnów ul. Żydowska 20. Ceny nie pamiętam, ale nie należała do wygórowanych (w granicach do 30 zł). Myślę, że jak ktoś bardzo się uprze i skontaktuje z PTTK-iem to nie będzie problemu z wysyłką.

Miłej jazdy!

Znajdujące się w: Outdoor, Polska - wycieczki Tagi: , , , , ,
Dziękujemy za wnikliwe przeczytanie wpisu! Jeśli chcesz mieć dostęp do dodatkowych treści, ciekawych zdjęć i konkursów polub nas na facebook'u. Kliknij "lubię to":

Recent Posts

Jedna odpowiedź to "Trasy rowerowe: Tarnów i okolice. Tam sobie pojeździsz!"

  1. Magda pisze:

    rzeczywiscie przewodnik jest nieslychanie dokladnie opracowany, tak jakby dotyczył co najmniej tras wzdłuż Dunaju lub słynnych tras biegnących w najciekawszych miejscach Europy, a tu… po prostu tylko Ziemia Tarnowska, ale przeciez i tu mniej doswiadczony turysta moze sie pogubic. Przejechalismy z chlopakiem wszystkie trasy kilka razy. Niestety, wiele znakow pogietych, jeden lezal w rowie nieopodal miejsca gdzie pewnie wisiał, inne „zasprejowane” : szkoda, bo ktoś wlozyl w to duzo pracy i serca.
    Jest jeszcze jeden przewodnik tych autorow – dla turystow pieszych, ale zawiera uwagi jak sie poruszac po tych trasach pieszych jesli jest sie rowerzystą. Tez przejechalismy „all”. Chyba ma podobną nazwę, „Ziemia Tarnowska – przewodnik pieszy „, lub „Z. Tarnowska – dla turystow pieszych”. Równie precyzyjnie zrobiony. Tego nie mam ; pozyczylam od kolezanki, ale chyba są w PTTK Tarnow i widzialam w księgarni; cos ok . 30PLN. Magda&Piotr

Skomentuj!

Submit Comment

© 2018 Wycieczki, podróże, outdoor – blog podróżniczy.. Wszystkie prawa zastrzeżone. XHTML / CSS Valid.
Zaprojektowane za ciężkie pieniądze przez Theme Junkie.